KEPENTINGAN FAR INFRARED DALAM MERAWAT PENYAKIT

KEBAIKAN FAR INFRARED 
Rawatan menggunakan far Infrared mula diguna pakai secara meluas oleh doktor-doktor perubatan moden sekarang setelah menyedari 1001 kebaikannya. Tidak ketinggalan juga Dr Ray Korea Advanced V3 Massage Bed.  Ia bukan saja menumpukan rawatan pada bahagian tulang belakang, tetapi menumpukan juga rawatan pada bahagian kepala dengan rawatan far infrared, urutan dan kepanasan agar penyakit lebih cepat sembuh. Ini tidak dapat diperolehi apabila menggunakan katil rawatan V3 yang lain.

Tulang belakang dan otak sangat penting dalam sistem tubuh manusia.  Ia merupakan komponen paling penting yang harus dijaga sekiranya ingin hidup sihat sentiasa. Namun begitu, faktor usia yang menyempit dan mengeraskan urat saraf, kemalangan, pemakanan, obes, gaya hidup dan jangkitan kuman menyebabkan otak dan tulang belakang mengalami kecacatan dan kerosakkan seterusnya menyebabkan timbulnya pelbagai penyakit.


Tulang belakang terdiri daripada saraf tunjang, tulang dan disk. Fungsi tulang belakang adalah untuk melindungi saraf tunjang.  Tugas saraf tunjang pula ialah menghubungkan isyarat dari otak ke seluruh badan. Jika tulang belakang tidak sempurna ataupun rosak, maka isyarat dari otak tidak dapat disampaikan dengan baik.

Jadi selain daripada tulang belakang, otak juga sangat penting dalam proses untuk menyembuhkan penyakit.

Atas dasar itu, DR RAY Korea Advanced V3 Massage Bed menumpukan bahagian kepala dan tulang belakang untuk menyembuhkan penyakit.

Dengan menggunakan kaedah rawatan utama far infrared, bertungku, urutan, kiropraktik dan acupressure pada tulang belakang dan kepala, proses penyembuhan dapat dilakukan.

Cuba bayangkan peredaran darah anda sekiranya rawatan dilakukan diseluruh badan. 

Bagaimana far infrared dapat membantu kesihatan badan? 
1.  Mengaktifkan molekul air dalam tubuh. Hal ini disebabkan karena inframerah mempunyai getaran yang sama dengan molekul air. Sehingga, ketika molekul tersebut pecah maka akan terbentuk molekul tunggal yang dapat meningkatkan cairan tubuh.

2.  Meningkatkan sirkulasi mikro. Bergetarnya molekul air dan pengaruh inframerah akan menghasilkan panas yang menyebabkan pembuluh darah membesar, dan meningkatkan suhu kulit, memperbaiki peredaran darah dan mengurangi tekanan jantung.

3.  Meningkatkan metabolisme tubuh. 
Jika peredaran mikro dalam tubuh meningkat, racun dapat dibuang dari tubuh kita melalui metabolisme. Hal ini dapat mengurangi beban hati dan ginjal. 

4.  Mengembangkan Ph (tahap keasidan) dalam tubuh. 
Sinar inframerah dapat membersihkan darah, memperbaiki tekstur kulit dan mencegah reumatik yng disebabkan asam urat yang tinggi.

Inframerah jarak jauh banyak digunakan pada alat-alat kesihatan. Pancaran panas yang berupa pancaran sinar inframerah dari organ-organ tubuh dapat dijadikan sebagai informasi kondisi kesihatan organ tersebut. Hal ini sangat bermanfaat bagi doktor dalam diagnosis kondisi pesakit sehingga ia dapat membuat keputusan tindakan yang sesuai dengan kondisi pesakit tersebut. 

SUMBER : https://id.wikipedia.org/wiki/Inframerah#Kesehatan 

Far Infrared
Far infrared merupakan cahaya semulajadi yang terhasil apabila jade dipanaskan. Ia mempunyai banyak manfaatnya dan sangat terkenal dalam bidang perubatan moden. Ia dapat menembusi hingga 3 inci jauh ke dalam tubuh termasuklah pada tisu, otot dan juga tulang.  Antara kebaikannya ialah:


* dapat menyahkan toxin, logam berat, racun dan karsinogenik yang tersembunyi jauh ke dalam tubuh
* dapat membersihkan kolestrol yang menyumbatkan salur darah
* dapat mengembangkan dan melembutkan semula urat saraf


* dapat memperbaiki sel-sel yang telah rosak
* dapat membina semula tisu-tisu
* dapat mematikan kuman dan virus
* dapat mematikan sel-sel tumor dan kanser
* perbaiki perjalanan darah
* meningkatkan sistem immunisasi
* membina sel-sel darah
* mengurangkan sakit sendi.
* mengurangkan rasa sakit
* menurunkan kadar gula dalam darah
* mengurangkan tekanan darah tinggi
* mengurangkan berat badan
* menghilangkan rasa kebas
Dan banyak lagi kebaikan lain.

Setiap bahagian saraf tunjang menghubungkan bahagian-bahagian badan yang lain. 

Terdapat lebih 600 jenis penyakit yang dapat dikenal pasti oleh para pengkaji disebabkan oleh masalah saraf tunjang. Antaranya ialah masalah-masalah berikut:
Dengan menggunakan 10 kaedah terapi yang digunakan oleh Dr Ray Korea Advanced V3 Massage Bed pada bahagian kaki, tulang belakang dan kepala, semua masalah di atas dapat diatasi.



CERAGEM, katil v3, v3 bed, v3 therapy bed, latest model bed v3, katil rawatan v3,  Ceragem murah,  Katil ceragem, katil ceragem murah, ceragem terpakai, ceragem secondhansakit tulang belakang, rawatan tulang belakang,rawatan saraf, rawatan urat-saraf, rawatan fibroid, rawatan endometriosis, rawatan slip disc, slip disc, sakit tulang belakang,endometriosis,barah, kanser,lumpuh, strok, stroke,ceragem, katil v3, v3 bed, v3 therapy bed, latest model bed v3, katil rawatan v3,  Ceragem murah,  Katil ceragem, katil ceragem murah, ceragem terpakai, ceragem second hand rawatan tulang belakang, slip disc, rawatan saraf, cyst, fibroid, katil ceragem untuk dijual, katil urut, katil terapi, ceragem bangi, testimonial ceragem, rawatan percuma ceragem, Ceragem malaysia, ceregam melaka, harga ceragem, ceragem murah, jual ceragem, pusat rawatan ceragem, ceragem master v3, ceragem, bagaimana menggunakan ceragem

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.