KEPENTINGAN RAWATAN FAR INFRARED DI KEPALA

Salah satu kaedah rawatan DR DRAY adalah rawatan urutan dan far infrarednya bukan saja di bahagian tulang belakang, malah ia meliputi bahagian kepala. Kaedah rawatan ini hanya boleh di dapati hanya dengan katil rawatan DR RAY sahaja. Tidak dengan katil rawatan yang lain. Di mana katil rawatan yang lain hanya memberi tumpuan kepada tulang belakang sahaja, tidak kepada bahagian kepala.

Bagaimana far infrared dapat membantu kesihatan badan? 
1.  Mengaktifkan molekul air dalam tubuh. Hal ini disebabkan karena inframerah mempunyai getaran yang sama dengan molekul air. Sehingga, ketika molekul tersebut pecah maka akan terbentuk molekul tunggal yang dapat meningkatkan cairan tubuh.

2.  Meningkatkan sirkulasi mikro. Bergetarnya molekul air dan pengaruh inframerah akan menghasilkan panas yang menyebabkan pembuluh darah membesar, dan meningkatkan suhu kulit, memperbaiki peredaran darah dan mengurangi tekanan jantung.

3.  Meningkatkan metabolisme tubuh. 
Jika peredaran mikro dalam tubuh meningkat, racun dapat dibuang dari tubuh kita melalui metabolisme. Hal ini dapat mengurangi beban hati dan ginjal. 

4.  Mengembangkan Ph (tahap keasidan) dalam tubuh. 
Sinar inframerah dapat membersihkan darah, memperbaiki tekstur kulit dan mencegah reumatik yng disebabkan asam urat yang tinggi.

Inframerah jarak jauh banyak digunakan pada alat-alat kesihatan. Pancaran panas yang berupa pancaran sinar inframerah dari organ-organ tubuh dapat dijadikan sebagai informasi kondisi kesihatan organ tersebut. Hal ini sangat bermanfaat bagi doktor dalam diagnosis kondisi pesakit sehingga ia dapat membuat keputusan tindakan yang sesuai dengan kondisi pesakit tersebut. 

SUMBER : https://id.wikipedia.org/wiki/Inframerah#Kesehatan 

Apakah kepentingannya di kepala? 
Seperti yang pernah diterangkan sebelum ini, far infrared sememangnya baik untuk rawatan.  Antaranya ialah:



1.  Membuka Arteri Lebih Besar
Dengan pancaran far infrared, arteri akan menjadi lebih luas. Salur-salur darah yang sangat halus juga dapat berfungsi dengan baik. Oksigen dalam darah bertambah, nutrien, akan lebih banyak dapat disampaikan. Sel-sel lebih bertenaga untuk bekerja.

2. Proses Penyembuhan Lebih Baik
Apabila otak lebih sihat, fungsi otak juga akan bertambah baik. Otak dapat menerima dan memberi isyarat penyembuhan pada tulang belakang dengan lebih baik. Oleh itu, proses penyembuhan juga menjadi lebih cepat. 

2.  Menyah Toksin, Kolestrol, Darah Beku
Toksin, kolestrol, saluran darah yang tersumbat juga dapat dibersihkan dari arteri. Ini dapat meningkat tahap kesihatan bagi mengelak daripada berlakunya strok, hipertensi, pendarahan dan penyumbatan salur darah di otak. 


3.  Memperbaiki Aliran Darah
Pengaliran darah di kepala menjadi lebih lancar apabila far infrared dipancarkan. 
Image result for alzheimer's disease
ALZHEIMER DAPAT DI RAWAT DENGAN KATIL RAWATAN DR RAY
4.  Membaiki Tisu-tisu Rosak
Apabila far infrared dipancarkan ke kepala, aliran darah yang mengandungi oksigen yang banyak dan nutrien akan memperbaiki tisu-tisu yang rosak. Ia baik untuk yang bermasalah alzheimer, pelupa, kecederaan otak, strok.

5. Mematikan Kuman, Virus dan Parasit
M
Apabila pancaran far infrared berada di kepala, suhu akan meningkat. Ini secara semulajadi akan mematikan kuman, virus dan parasit yang ada di dalam kepala.


6. Memusnahkan Sel-sel Kanser
Pancaran far infrared meyebabkan sel-sel darah dan tisu pada otak menjadi lebih aktif. Ini meransang lebih banyak oksigen di bawa ke dalam otak. Hormon dan carcinogen yang dihasilkan oleh kanser kebanyakannya bersembunyi di dalam sel-sel lemak. Apabila sel-sel lemak ini dapat dihuraikan oleh far infrared, maka sel-sel kanser akan musnah. Sel-sel kanser juga tidak dapat hidup dalam keadaan di mana terdapat banyak oksigen di sekitarnya. Ini sangat baik untuk penderita tumor otak dan kanser otak, 

Kesan-kesan Lain
* Meningkatkan fungsi kognitif
* Menajamkan fikiran
* Meningkatkan tumpuan, tindak balas
* Memperbaiki mood
* Mengurangkan rasa letih
* Mengurangkan keperluan untuk tidur
* Lebih produktif,bertenaga dan bermotivasi.

Ini bukan saja bagus untuk orang dewasa bagi menjaga kesihatan mental mereka untuk mengelakkan nyanyok (alzheimer), mengelakkan penyakit lupa, mengelakkan strok, mengelakkan darah beku di kepala dan macam-macam lagi penyakit yang berkaitan dengan kepala.
Image result for KESAN KECEDERAAN OTAK
KESAN KECEDERAAN OTAK MEMBERI KESAN KEPADA MASALAH KESIHATAN
Image result for fungsi BAHAGIAN otak
DENGAN RAWATAN KATIL TERBAIK DUNIA DR RAY INI,BAHAGIAN OTAK YANG TERJEJAS DAPAT DIBAIK PULIH DENGAN MUDAH.
                   
Bagus juga untuk menyembuhkan mereka yang migrain, mengalami kemerosotan mental, selain daripada membantu menyembuhkan penyakit seperti tumor otak, kanser, strok, dementia, rabun,lupa ingatan dan lain-lain penyakit.


Dengan penggunaan Katil Rawatan DR RAY, kualiti hidup juga meningkat. Bagus untuk mereka yang sedang belajar dan juga bekerja. Segenap lapisan usia amat sesuai menggunakan katil rawatan DR RAY tanpa sebarang keraguan.

MENGAPA KATIL RAWATAN TERBAIK DUNIA DR RAY?

* Katil Rawatan Terbaik Dunia DR RAY bukan saja dapat merawat beberapa penyakit, malah dapat merawat lebih 600 jenis penyakit sekaligus dalam satu masa. Memang tidak rugi membelinya kerana ia boleh digunakan sepanjang hayat anda untuk mencegah dan merawat apa saja jenis penyakit. Pakar percaya bahawa dari tulang belakanglah semua jenis penyakit dapat dirawat kerana ia menghubungkan seluruh bahagian tubuh.

Bukan anda saja, malah seisi keluarga boleh menggunakannya termasuk kanak-kanak dan ia sangat bagus untuk pengembangan minda. Ia boleh mencegah dan merawat penyakit hanya dengan berbaring pada bila-bila masa di rumah sambil menonton TV.

KINI KAMI MEMPUNYAI KATIL RAWATAN PALING CANGGIH TERBAIK DI DUNIA YANG MENGGUNAKAN KAEDAH TERAPI SECARA SEMULAJADI YANG SIKIT PUN TIDAK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN.

KAEDAH TERAPI FAR INFRARED DIGUNAKAN PADA SELURUH TUBUH TERMASUK BAHAGIAN KAKI. IA SANGAT BAGUS UNTUK MEREKA YANG MEMPUNYAI MASALAH BERAT SEPERTI STROK, LUMPUH,SAKIT LUTUT, SAKIT KAKI DAN SAKIT URAT SARAF IAITU DR RAY PREMIUM JADE MASSAGE BED. IA JUGA SANGAT BAIK UNTUK DIJADIKAN ASET UNTUK KEGUNAAN MASA DEPAN KERANA KITA TIDAK TAHU NASIB YANG BAKAL KITA TERIMA PADA MASA HADAPAN. SILA KLIK DI SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT.

DR RAY PREMIUM JADE MASSAGE BED


SEKIRANYA PENYAKIT ANDA HANYA MEMERLUKAN RAWATAN TULANG BELAKANG DAN PENYAKIT-PENYAKIT LAIN SAJA, KAMI SARANKAN ANDA MENGGUNAKAN KATIL RAWATAN DR RAY KOREA ADVANCED V3 MASSAGE BED. KLIK DI SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT.
DR RAY KOREA ADVANCED V3 MASSAGE BED



rawatan tulang belakang, slip disc, rawatan saraf, cyst, fibroid, katil ceragem untuk dijual, katil urut, katil terapi, ceragem bangi, testimonial ceragem, rawatan percuma ceragem, Ceragem malaysia, ceregam melaka, harga ceragem, ceragem murah, jual ceragem, pusat rawatan ceragem, ceragem master v3,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.