RAWATAN TULANG BELAKANG, SLIP DISC DAN URAT SARAF



Tulang belakang menjadi punca pelbagai jenis penyakit termasuk sakit saraf. Ramai orang menderita sakit saraf disebabkan mengabaikan kesihatan tulang belakang.

Tulang yang bermasalah boleh dirasai sendiri oleh si empunya badan. Rasa sakit, walaupun sekali-sekala, tidak boleh diabaikan.  Image result for chiropractic jade roller 

Tulang belakang yang bermasalah boleh dilihat melalui posisi tubuh. Kedudukan bahu yang tidak sama tinggi dan kaki seperti pendek sebelah adalah antara posisi tubuh yang sangat jelas menunjukkan kecatatan tulang belakang. Jika in berlaku kepada anda, anda harus mengambil tindakan segera sebelum timbulnya penyakit-penyakit lain disebabkan oleh tulang belakang.

                       Image result for chiropractic jade roller
Tulang belakang merupakan struktur penting yang menghubungkan antara otak dengan organ-organ lain pada tubuh. Terdapat beratus point pada tulang belakang yang mana apabila point-point ini bermasalah, organ tertentu juga akan terganggu. Inilah yang menjadi punca masalah dan akhirnya menyebabkan timbulnya pelbagai jenis penyakit seperti jantung, stroke, lumpuh, fibroid, cyst, buah pinggang, kencing manis, kanser dan banyak lagi.

10 kaedah rawatan DR RAY sangat membantu merawat bukan saja slip disc dan urat saraf, malah lebih daripada 600 jenis masalah lain juga.

KIROPRAKTIK 
* membetulkan semula kedudukan tulang belakang
Rawatan cara ini telah banyak digunakan oleh negara barat untuk membetulkan semula kedudukan tulang belakang dari slip disc. Tubuh badan akan diregangkan untuk membetulkan semula kedudukan tulang belakang yang tergelincir ataupun slip disc.

Katil rawatan DR RAY juga telah menggunakan kaedah yang sama.  Ia menggunakan bebola jade yang hangat bergerak dari kepala hingga ke punggung berulang kali sambil meregangkan tulang belakang dengan cara mengangkat tulang belakang pesakit semasa berbaring. Dengan kaedah rawatan bertungku yang panas juga, dengan mudah, ia dapat mengembalikan semula kedudukan tulang belakang ke kedudukan asal setelah beberapa kali menggunakannya.

Rawatan menggunakan Katil Rawatan DR RAY lebih selamat dan tidak menyakitkan jika dibandingkan dengan rawatan kiropraktik secara manual kerana ia tidak menolak kembali kedudukan tulang belakang agar pulih semula secara paksa.

Tulang belakang akan diimbas terlebih dahulu untuk menentukan lengkung tubuh dan panjang tubuh pesakit supaya rawatan dapat dijalankan dengan lebih berkesan.
   .   .     Image result for JADE ROLLER BED

FAR INFRARED HEATER
* memanaskan tulang belakang agar ia mudah dibentuk ke bentuk asal.
* memulihkan kembali urat saraf yang tidak lagi berfungsi.
Apabila bebola jade DR RAY dipanaskan, ia mengeluarkan haba yang akan memanaskan tulang belakang agar otot-otot yang memegang tulang belakang akan menjadi lembut. Oleh itu, lebih mudah tulang belakang dibetulkan semula kedudukannya kerana ia akan mengikut apabila diregangkan menggunakan rawatan batu jade yang dipanaskan. Regangan akan berlaku apabila bebole jade tadi, mengangkat lengkungan tubuh dan secara tidak langsung, meregangkan tulang belakang sambil membetulkan kedudukan tulang belakang menjadi normal semula. Proses pemulihan ini mengambil masa beberapa minggu kerana ia berlaku secara lembut dan tidak menyakitkan.

Oleh itu pesakit tidak digalakkan untuk terus bangun sebaik saja selesai rawatan kerana pada masa ini tulang belakang masih lagi panas dan tidak kuat untuk terus kekal dikedudukan yang betul. Jadi,kekallah baring antara 1-2 jam agar tulang belakang benar-benar sejuk sebelum memulakan aktiviti seperti biasa.

Urat-saraf yang tidak lagi dapat berfungsi dengan baik dapat diaktifkan semula apabila terkena panasan daripada cahaya Far Infrared ini.


CAHAYA FAR INFRARED 
*memperbaiki sel-sel yang rosak
Cahaya far infrared terhasil daripada pemanasan jade pada roller yang terdapat dalam katil rawatan  DR RAY. Cahaya ini selamat kerana ia seperti cahaya matahari. Setakat ini tiada kajian yang menunjukkan ianya berbahaya. Doktor perubatan moden sekarang juga banyak memperkatakan tentang Far Infrared ini kerana 1001 kebaikannya. Antaranya ia dapat memperbaiki tisu-tisu yang telah rosak dengan berkesan.

Oleh itu, kepada sesiapa yang mengalami kecederaan tulang belakang atau mengalami kerosakkan saraf atau mengalami penyakit-penyakit lain, Far Infrared dapat memulihkan semula dengan membina kembali tisu-tisu yang telah rosak.


AKUPUNTUR
*mengeluarkan tenaga bagi membantu menyembuhkan penyakit
Kaedah rawatan akupuntur juga telah digunakan oleh Katil Rawatan DR RAY. Namun begitu, ia menggunakan cahaya Far Infrared yang dapat menusuk sejauh 7cm ke dalam tubuh untuk merawat penyakit. Cahaya halus yang mempunyai 1001 kebaikan ini akan membaiki sel-sel yang telah rosak dan membersihkan tubuh badan daripada toksin. Salur-salur darah yang halus dapat dibersihkan daripada toksin dan kolesterol. Orang cina juga percaya akupuntur dapat mengeluarkan tenaga Qi iaitu tenaga yang menggerakkan jasad kita.
Selain itu, penggunaan kaedah rawatan akupuntur juga berkesan pada penyakit yang membabit disfungsi proses fisiologi sakit kepala, paru-paru, keadaan reumatik yang agak genting, masalah haid, masalah pencernaan dan masalah saraf.


AKUTEKAN (AKUPRESSURE) 
*membersihkan toksin dalam tubuh
Merangsang pengaliran tenaga (Qi) baik secara centripetal mahupun centrifugal secara lancar dan berkesan di seluruh (12) meridian tubuh-badan.
Dengan melakukan salah satu teknik acupressure pada titik-titik tekanan (Acupoints) tertentu, proses rangsangan (Stimulation) akan berlaku ke atas organ-organ tubuh. Menggerakkan organ yang lemah menjadi aktif dan mencetus penyembuhan semulajadi.





URUTAN
* membantu membetulkan semula kedudukan tulang belakang
Kaedah urutan dengan menggunakan jade yang panas sememangnya memudahkan tulang belakang dipulihkan semula kedudukannya.


Terdapat beberapa kaedah lain lagi yang Katil Rawatan DR RAY gunakan dalam merawat pesakit tetapi 5 kaedah inilah yang menjadi kaedah terapi utama dalam merawat tulang belakang dan urat saraf.


MENGAPA KATIL RAWATAN TERBAIK DUNIA DR RAY?

* Katil Rawatan Terbaik Dunia DR RAY bukan saja dapat merawat beberapa penyakit, malah dapat merawat lebih 600 jenis penyakit sekaligus dalam satu masa. Memang tidak rugi membelinya kerana ia boleh digunakan sepanjang hayat anda untuk mencegah dan merawat apa saja jenis penyakit. Pakar percaya bahawa dari tulang belakanglah semua jenis penyakit dapat dirawat kerana ia menghubungkan seluruh bahagian tubuh.

Bukan anda saja, malah seisi keluarga boleh menggunakannya termasuk kanak-kanak dan ia sangat bagus untuk pengembangan minda. Ia boleh mencegah dan merawat penyakit hanya dengan berbaring pada bila-bila masa di rumah sambil menonton TV.

KINI KAMI MEMPUNYAI KATIL RAWATAN PALING CANGGIH TERBAIK DI DUNIA YANG MENGGUNAKAN KAEDAH TERAPI SECARA SEMULAJADI YANG SIKIT PUN TIDAK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN.

KAEDAH TERAPI FAR INFRARED DIGUNAKAN PADA SELURUH TUBUH TERMASUK BAHAGIAN KAKI. IA SANGAT BAGUS UNTUK MEREKA YANG MEMPUNYAI MASALAH BERAT SEPERTI STROK, LUMPUH,SAKIT LUTUT, SAKIT KAKI DAN SAKIT URAT SARAF IAITU DR RAY PREMIUM JADE MASSAGE BED. IA JUGA SANGAT BAIK UNTUK DIJADIKAN ASET UNTUK KEGUNAAN MASA DEPAN KERANA KITA TIDAK TAHU NASIB YANG BAKAL KITA TERIMA PADA MASA HADAPAN. SILA KLIK DI SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT.

DR RAY PREMIUM JADE MASSAGE BED


SEKIRANYA PENYAKIT ANDA HANYA MEMERLUKAN RAWATAN TULANG BELAKANG DAN PENYAKIT-PENYAKIT LAIN SAJA, KAMI SARANKAN ANDA MENGGUNAKAN KATIL RAWATAN DR RAY KOREA ADVANCED V3 MASSAGE BED. KLIK DI SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT.
DR RAY KOREA ADVANCED V3 MASSAGE BED


rawatan tulang belakang, slip disc, rawatan saraf, cyst, fibroid, katil ceragem untuk dijual, katil urut, katil terapi, ceragem bangi, testimonial ceragem, rawatan percuma ceragem, Ceragem malaysia, ceregam melaka, harga ceragem, ceragem murah, jual ceragem, pusat rawatan ceragem, ceragem master v3,




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.